Acasa Opinii PRO TV NICI USTUROI N-A MÂNCAT, NICI GURA NU-I PUTE!

PRO TV NICI USTUROI N-A MÂNCAT, NICI GURA NU-I PUTE!

12 min read
0
0
26

Cei care lucrează în media, din diperarea de a face audiență, caută să prezinte emisiuni sau știri așa cum ai prezenta un joc unor copii cu sindromul Down. Pentru ei publicul spectator este unul la nivel de primată.

Cum se explică faptul că Pro tv (si nu numai) aduce iîn prime-time, știrile și emisiunile pe care le difuzează, daca nu în ședințele „de comandă” văd România și românii în felul ăsta? E clar! Ei simt cum e publicul pentru că sunt profesioniști și asta produc, revărsând peste creierele spectatorilor dejecțiile ticluite în birourile manageriale. Iar spectatorii, majoritatea, cu bala în colțul gurii, asimilează teleghidați „voma” de pe ecranele tv, comentând în cârciumă și decriptând cu aer filozofic ceea ce au văzut la tv.

După emisiunile „Am întrebat o sută de români” si „Lecții de viata”😁😁😁… No comment! Pro tv vine iîn prime-time cu „geniala” emisiune „Sefi sub acoperire”! O prosteală infectă și o insultă adusă spectatorului!

Ni se arată faptul că șeful nostru, o persoană pe care o cunoaștem si care domina o firmă fiind la comandă, se tunde sau își pune mustață și vine „sanchi… ce sa vezi!”. Se angajează în societatea proprie unde nu- l cunoaște nimeni! Ăia nu-l recunosc nici după mustață, nici după cameramanii care- i stau în spate, și-l angajează salahor! Iar românul trebuie să se uite la așa circ!

Fiecare emisiune promovează virulent câte o firmă… Dar Pro tv nici usturoi n-a mâncat, nici gura nu-i pute! Așa că până și CNA s-a sesizat, instituție care remarcă foarte greu derapajele media. Așa că CNA a decis, în ședința de azi, sancționarea postului Pro TV cu 10.000 de lei pentru reclamă mascată la compania de pază BGS, în ediția din 3 octombrie. Evident, poatul tv își scoate pârleala de la firma promovată!

Potrivit raportului de monitorizare, în cadrul emisiunii care a durat 53 de minute, sigla BGS a fost vizibilă timp de 14 minute (pe lângă numeroasele mențiuni ale celor care apar în emisiune). Ediția în cauză a atras atenția CNA, unii membri spunând că va urma o monitorizare pe toate edițiile difuzate.

Cazul a ajuns pe masa CNA ca urmare a unei autosesizări din partea Cristinei Pocora, membru CNA.

Cristina Pocora, membru CNA: „Am făcut această autosesizare pentru că s-a întâmplat ca într-o joi seară să am televizorul deschis pe Pro TV și să apară această emisiune. Când am auzit prima dată BGS, nu mi-a sărit părul din cap, dar mi s-a părut atât de agresivă, că apărea BGS în fiecare secundă (…) Mie mi se pare că suntem sfidați pe față. Mi s-a părut foarte agresiv. Efectiv m-am simțit bombardată și jignită. Văzând toată această monitorizare, voi cere și monitorizarea celorlalte ediții cu ceilalți Șefi sub acoperire. Pentru că, din punctul meu de vedere, este o publicitate mascată și nu este una de bun simț. Mi se pare că este una foarte agresivă chiar și pentru felul meu de indulgent de a privi lucrurile.”

Reprezentanta Pro TV, Adelina Sandu, s-a apărat spunând că emisiunea este făcută după un format internațional, produs în 32 de țări și este respectat întocmai.

„Ca orice format internațional, are o biblie, o carte, pe care producătorii noștri o urmează cu strictețe. V-am adus și o ediție din Spania, ca să vedeți că acesta este formatul emisiunii și nu este vorba sub nicio formă despre publicitate. Emisiunea este un documentar observațional, un docu reality și emisiunea este produsă în 32 de țări”, a spus Adelina Sandu.

„Companiile participante nu au plătit pentru participare în emisiune. Pentru participarea în emisiune, între Pro TV și companiile care au apărut și care vor continua să apară au fost semnate contracte de participare la emisiune. Nu a fost vorba de nici un fel de contracte de sponsorizare sau de plasare de produse. Deci nu este vorba de publicitate. Aceste contracte nu implică remunerație din partea sau pentru companiile participante.”, a mai adăugat reprezentanta Pro TV.

Pe de altă parte, Radu Herjeu, membru CNA, a spus că din punctul său de vedere, în cazul acestei emisiuni este vorba despre un „barter”.

„BGS v-a pus la dispoziție propria firmă, oameni, mașină și posibilitatea de a filma acolo și dumneavoastră i-ați promovat pe post. Din punctul meu de vedere, este o emisiune care plasează produse sau servicii. Dacă dumneavoastră, în emisiune, ați fi menționat că este o emisiune în care se plasează produse sau servicii, eu nu aș fi avut nimic împotrivă”, a spus Herjeu.

Adelina Sandu: „Nu s-a pus problema de plasare de produse pentru că nu îndeplineau condițiile legii, adică nu am primit nimic în schimb.”

Cristina Pocora: „Dar la Visuri la cheie ce primiți în schimb? Primiți bani de la de la Dedeman? (…) Pentru că și cu Dedeman faceți aceeași emisiune pe care ați făcut-o aici cu BGS. Dedeman vine și renovează casa și vă ajută cu mobilă și mai știu eu ce și voi vă faceți emisiunea. Aici, nu aveți nimic!”

Adelina Sandu: „Nu știu să vă răspund, trebuie să întreb producătorul.”

Radu Herjeu, membru CNA: „Problema este că e un exces. Pentru că eu sunt convins dacă nici Cristina (Pocora – n.r.) nu s-ar fi autosesizat dacă se făcea asta cu moderație. Dacă ați fi făcut cu moderație s-ar fi înțeles. Eu nu cred că poți să faceți o emisiune de genul acesta eliminând complet orice referire la firma la care faci filmarea. Dar, din punctul meu de vedere, aici nu a existat nicio preocupare de moderație. Este clar publicitate. Asta deranjează foarte tare.”

Cristina Pocora a venit și cu propunerea de amendă, de 10.000 de lei. „Nu aș fi mers până aici dacă Pro TV nu ar fi fost televiziunea cu cea mai mare audiență, dacă ora nu era aceea (prime-time n.r.) si dacă nu ne-am fi obișnuit că Pro TV dă tendința tendința în piață și inspiră pe mai departe și alte televiziuni”, și-a justificat Pocora propunerea.

Sancțiunea a fost votată în unanimitate de membrii prezenți în ședința publică de astăzi: Cristina Pocora, Alex Kocsis, Ramona Sorescu, Monica Gubernat, Nicolaie Bălașa, Gabriel Tufeanu, Radu Herjeu și Răsvan Popescu.

LEGISLAȚIA INVOCATĂ.

Art. 29 – (1) Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: a) să poată fi uşor identificate ca atare, comunicările audiovizuale cu conţinut comercial mascat fiind interzise.

Load More Related Articles
Load More By Redactia
Load More In Opinii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Check Also

FIUL LUI SILE CĂMĂTARUL ARESTAT DUPA CE A ÎNJUNGHIAT UN TÂNĂR ÎN PIEPT

Un echipaj de Poliție din București a observat, duminică seara, o mașină cu numere de înma…