SocialCardul de sănătate este din nou blocat By RedactiaPosted on 01/11/20164 min read0 0 390 Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Reddit Share on Pinterest Share on Linkedin Share on Tumblr Din nou probleme cu cardul de sănătate. Medicii reclamă faptul că de mai bine de o oră sistemul informatic nu mai funcţionează.Defecţiunea din această dimineaţă vine după ce în urmă cu trei săptămâni cardul a fost blocat mai bine de patru zile.După această situație, a fost găsită o soluţie pentru blocajele înregistrate de cardul de sănătate. Nu pentru sistemul în sine, ci pentru activitatea medicilor.Practic, medicii vor putea obţine derogare pentru validarea consultaţiilor şi reţetelor fără semnătura cu cardul. Iar la nevoie, termenul de raportare lunară a serviciilor medicale se va putea prelungi.Mai mult, atunci când sistemul va pica, serviciile medicale nu vor fi invalidate şi apoi imputate medicilor.Sistemul cardului de Sănătate a costat aproape 20 de milioane de euro. CNAS a obţinut rambursarea din fonduri europene a 75% din aceşti bani. Până în septembrie au fost emise aproape 16 milioane de carduri, iar trei sferturi dintre ele au fost deja activate.În 26 octombrie, Guvernul a emis o Hotărâre care dă posibilitatea ca preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate să emită un ordin astfel încât atunci când sistemul online nu funcţionează corespunzător, totuşi medicii de familie, farmaciile, spitalele care prestează un serviciu, eliberează un medicament să poată transmite documentele relevante într-un sistem offline.Astfel, pentru a fi evitată apariţia de disfuncţionalităţi în accesul asiguraţilor la serviciile medicale, atunci când se produc întreruperi în funcţionarea Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS), Guvernul a modificat şi completat două acte normative.Preşedintele CNAS emite ordin, până la termenul de raportare a activităţii lunare prevăzut în contract, pentru ziua/zilele în care sunt constatate întreruperi în funcţionarea PIAS. Ordinul, care se publică pe site-ul CNAS, cuprinde condiţiile de transmitere în PIAS a serviciilor acordate offline şi condiţiile de validare a acestora, în cazul imposibilităţii de a utiliza online sistemul naţional al cardului de asigurări sociale de sănătate, parte componentă a PIAS, ca urmare a întreruperii funcţionării acestei platforme.
În 26 octombrie, Guvernul a emis o Hotărâre care dă posibilitatea ca preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate să emită un ordin astfel încât atunci când sistemul online nu funcţionează corespunzător, totuşi medicii de familie, farmaciile, spitalele care prestează un serviciu, eliberează un medicament să poată transmite documentele relevante într-un sistem offline.Astfel, pentru a fi evitată apariţia de disfuncţionalităţi în accesul asiguraţilor la serviciile medicale, atunci când se produc întreruperi în funcţionarea Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS), Guvernul a modificat şi completat două acte normative.Preşedintele CNAS emite ordin, până la termenul de raportare a activităţii lunare prevăzut în contract, pentru ziua/zilele în care sunt constatate întreruperi în funcţionarea PIAS. Ordinul, care se publică pe site-ul CNAS, cuprinde condiţiile de transmitere în PIAS a serviciilor acordate offline şi condiţiile de validare a acestora, în cazul imposibilităţii de a utiliza online sistemul naţional al cardului de asigurări sociale de sănătate, parte componentă a PIAS, ca urmare a întreruperii funcţionării acestei platforme.
Șoferii vor putea plăti rovinieta în termen de 24 de ore: un nou proiect de lege avizat de Comisia de Transport