Acasa Social Campania naţională de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării sexuale

Campania naţională de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării sexuale

9 min read
0
0
12

Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane (A.N.T.I.P.) a implementat, în perioada februarie – septembrie 2019, campania naţională de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării sexuale „Distruge zidul indiferenţei! Traficul de persoane poate fi prevenit”.
Mesajul campaniei a fost „Cererea de servicii sexuale conduce la creşterea victimizării. Folosirea serviciilor unei victime a traficului de persoane este pedepsită de lege.”
Campania s-a derulat în cadrul proiectului Reducerea amplitudinii traficului de persoane printr-o mai bună informare a cetăţenilor – ROFSIP2016OS5A10P02, ce se implementează la nivel naţional, pe o perioadă de 36 de luni.
Partenerii A.N.T.I.P. din cadrul proiectului sunt: Ministerul Afacerilor Externe (M.A.E.), Ministerul Educaţiei Naţionale (M.E.N.), Ministerul pentru Românii de Pretutindeni (M.p.R.P.), Asociaţia Ecumenică a Bisericilor din România – AIDRom, Asociaţia eLiberare şi Fundaţia World Vision România.
Principalele activităţi de implementare a campaniei au constat în:
– Organizarea a zece întâlniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă (elevi cu vârste cuprinse între 8 şi 18 ani, specialişti din domeniul prevenirii şi combaterii traficului de persoane) în judeţele Bacău, Călăraşi, Dolj, Galaţi şi Prahova la care a participat o echipa mixtă, formată din reprezentanţi ANITP şi specialişti ai instituţiilor şi organizaţiilor partenere în cadrul campaniei;
– Realizarea celor peste 63.000 de materiale de promovare a mesajului antitrafic al campaniei;
– Realizarea şi difuzarea unor materiale audio-video (film documentar, spot audio-video, spot audio) privind problematica traficului de persoane în scopul exploatării sexuale. Atât moderarea acestora, cât şi transmiterea mesajului campaniei au fost realizate de către ADDA – cântăreaţa Ada Alexandra Moldovan.
– Difuzarea materialelor multi-media la posturile naţionale şi locale de radio şi TV, reţele de televiziune cu circuit închis (transport în comun, aeroporturi, mall-uri, supermarket-uri), în presa online, în mediile Facebook şi Youtube, pe paginile web ale ANITP şi ale partenerilor.
– Organizarea unui număr de 43 de mese rotunde, la care au participat instituţii guvernamentale, ONG-uri şi autorităţi locale cu atribuţii în prevenirea şi combaterea traficului de persoane şi al asistenţei şi protecţiei acordate victimelor, precum şi reprezentanţi ai presei.
– Diseminarea materialelor de campanie în cadrul activităţilor de prevenire desfăşurate de specialiştii Centrelor Regionale ale A.N.I.T.P., în vederea susţinerii şi completării întâlnirilor directe cu reprezentanţii grupului ţintă.
Campania s-a adresat minorilor cu vârste cuprinse între 8 şi 18 ani, cu precădere persoane de sex feminin; persoanelor fizice şi juridice susceptibile să utilizeze serviciile unei victime a traficului de persoane exploatate sexual; reprezentanţilor instituţiilor şi organizaţiilor implicate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane; multiplicatorilor de opinie (reprezentanţi mass-media) şi publicului larg.
Pentru implementarea campaniei, au fost desfăşurate peste 1290 de activităţi de prevenire, care au înregistrat un număr de aproximativ 95.000 de beneficiari direcţi. În urma difuzării materialelor audio şi video (film documentar şi spoturi) prin intermediul diferitelor canale – posturi naţionale şi locale de Radio şi TV, presa online, Facebook, YouTube, pagini web etc. – a fost înregistrat un număr de aproximativ 5.000.000 de beneficiari indirecţi.
Activităţile derulate de reprezentanţii M.A.E. şi M.p.R.P. au facut posibilă transmiterea mesajului antitrafic al campaniei şi către comunităţile de cetăţeni români din afara graniţelor ţării.
Implicarea presei şi a altor multiplicatori de opinie în difuzarea mesajului campaniei a asigurat o creştere a gradului de informare şi conştientizare faţă de problematica traficului de persoane.
Numărul mare al beneficiarilor activităţilor de prevenire desfăşurate, informaţiile transmise şi canalele de comunicare utilizate au asigurat informarea, conştientizarea şi sensibilizarea populaţiei cu privire la traficul de persoane, atingându-se astfel în totalitate obiectivele campaniei.
– Despre proiect:
Proiectul îşi propune dezvoltarea a trei campanii de informare în scopul reducerii cererii şi ofertei asociate tuturor tipurilor de exploatare, combaterea stereotipurilor şi prejudecăţilor care vizează victimele traficului de persoane şi creşterea implicării în activităţile de prevenire a multiplicatorilor de opinie.
Proiectul este finanţat prin Fondul pentru Securitate Internă, componenta Cooperare Poliţienească, având ca obiectiv general creşterea gradului de informare şi conştientizare a populaţiei în ansamblu şi a grupurilor de risc privind implicaţiile traficului de persoane, având o valoare totală de 1.294.963 lei (fără TVA), din care:
– 75% – 971.222 lei (fără TVA) – finanţare externă nerambursabilă din Fondul pentru Securitate Internă;
– 25% – 323.741 lei (fără TVA) – cofinanţare naţională.
Link-uri utile:

Proiect ISF02


Spotul campaniei: https://www.youtube.com/watch?v=Vu7B_o-hCFk
Filmul documentar: https://www.youtube.com/watch?v=IAXPZpabjf0&t=1s
– Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane evaluează şi monitorizează, la nivel naţional, activitatea desfăşurată în domeniul luptei împotriva traficului de persoane de către instituţiile publice şi organizaţiile neguvernamentale, îndeplinind rolul de raportor naţional.

Load More Related Articles
Load More By Redactia
Load More In Social

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Check Also

SPECTACOLUL MULTIMEDIA NEVERLAND AJUNGE ÎN PLOIEȘTI

După succesul de la București și după o călătorie prin țară, spectacolul într-un singur pe…