Acasa Cultură Programul Festivalului de Teatru Toma Caragiu, Ediția a VIII-a, 6-11 noiembrie 2018

Programul Festivalului de Teatru Toma Caragiu, Ediția a VIII-a, 6-11 noiembrie 2018

43 min read
0
0
622

În perioada 6 – 11 noiembrie 2018, la Ploiești, se desfășoară cea de-a VIII-a ediție a Festivalului de Teatru Toma Caragiu. 

Program

Marți, 6 noiembrie, ora 17:00                                                          sala Teatrului de Animație Imaginario

Teatrul Excelsior, București

#EmojiPlay

un spectacol de teatru coregrafic de: Gigi Căciuleanu

distribuția: DansActori: Ana Vișan, Irina Strungăreanu, Adrian Nour, Alex Călin, în alternanță cu Bianca Bor și Bogdan Iacob

coloana sonoră: Gigi Căciuleanu

costume: Corina Boboc

durata spectacolului: 1h.

Pe zi ce trece, suntem invadaţi de emoticoane şi abrevieri de tot felul. Emoţiile sunt re-codificate în imagini stilizate şi/sau concentrate în doar câteva litere. Ideea spectacolului este schimbul de mesaje prin intermediul unui limbaj codificat: fie cel corporal sau verbal, cel al imaginilor (precum sunt Emoji-urile) sau/şi cel al abrevierilor pe care din ce în ce mai multă lume le folosește. Mesaje care de multe ori devin de neînțeles şi par absurde pentru cei care nu sunt inițiați în aceste coduri. Formule din ce în ce mai sofisticate (SMS, MMS etc.) ne apar pe telefoanele portabile, pe twitter, pe e-mail şi pe alte (care mai de care!) sofisticate drăcovenii electronice…

#EMOJIPLAY îşi propune a fi o piesă de teatru coregrafic, îmbinând, într-un mod aparent ludic, limbajul tri-dimensional (cu atât mai complex!) al #DansActorilor cu vizuala şi (încă!) strania lume bi-dimensională a acestor noi simboluri şi metafore. (Gigi Căciuleanu)

Vârsta recomandată: 12 ani

Marți, 6 noiembrie, ora 18:30                                                            sala Teatrului „Toma Caragiu”

Teatrul Metropolis, București

Titanic Vals

autor: Tudor Mușatescu

dramaturg : Adrian Nicolae

direcția de scenă: Victor Ioan Frunză

scenografia și costumele: Adriana Grand

Distribuţia: Alin Florea, Mirela Zeța, Sorin Miron, Nicoleta Hâncu,Carol Ionescu, Andrei Huțuleac, Alexandru Pavel, George Costin, Adrian Nicolae, Codrin Boldea, Andrei Redinciuc, Ariana Presan-Miron, Sorin Flutur, Maria Cârlescu Badea, Voicu Aaniței

durata spectacolului: 2h 45 min (cu pauză)

„Titanic vals” reia eterna și fascinanta poveste românească a îmbogățirii peste noapte. „Visul românesc” – o moștenire de „cincizeci și ceva de milioane” picată din cer. O îmbogățire pe care familia numeroasă și colorată a bonomului Spirache (mărunt funcționar la prefectură) o așteaptă, o speră, o invocă. Odată petrecută izbăvitoarea tragedie (o reproducere în mic a naufragiului vaporului Titanic), Spirache, prototipul omului cumsecade, sărac dar integru, se încăpățânează să își păstreze principiile. Totuși, împins de la spate de ambițioasa lui soție, Dacia, și de neobosita ei mamă, Chiriachița, e nevoit să urce Golgota afirmării politice. Avidității de parvenire a Daciei, Spirache îi va opune o rezistență mută, dublată de o neașteptată șiretenie. Cine va câștiga această înfruntare a viziunilor despre fericire? Ca întotdeauna, la Tudor Mușatescu, învingător e Râsul. Râsul contagios și lejer, impertinent și liber, marca unei comedii de calitate.

spectacol interzis persoanelor sub 14 ani

Marţi, 6 noiembrie, ora 19.30                                                       sala Filarmonicii „Paul Constantinescu

Teatrul Național „Lucian Blaga”, Cluj-Napoca

Svjek în concert

adaptare după „Peripețiile bravului soldat Svjek” de Jaroslav Hasek

traducerea: Jean Grosu

spectacol concert de: Ada Milea

scenografia și costumele: Cristian Rusu

muzica: Ada Milea

asistent muzical: Anca Hanu

distribuţia: Adrian Cucu, Cătălin Herlo, Radu Dogaru, Mihnea Blidariu, Cristian Rigman, Miron Maxim Matei Rotaru, Anca Hanu, Sânziana Tarța, Nucu Pandrea, Giovanni Mateescu

durata spectacolului: 1h 10 min.

„Am vrut să pară o călătorie cu trenul spre linia frontului, dar să existe posibilitatea de a «deraia» de la ceea ce pare a fi. Am ales câteva personaje și întâmplări pe care le-am pus în tren, chiar dacă ele nu aveau vreo legătură cu drumul din cartea lui Hašek. M-a interest atitudinea diferită a fiecăruia în drumul spre prăpăd și moarte. Cartea (sper că și concertul) profită din plin de hazul situațiilor și demonstrează că războiul e o nebunie care nu are nici o legătură cu noi (chiar dacă, eventual, murim în el)“. (Ada Milea)

Vârsta recomandată: peste 12 ani

Miercuri, 7 noiembrie, ora 17.00                                                   sala Teatrului de Animație Imaginario

Text Shop – One Man Show performance Gigi Căciuleanu și lansarea albumului “Gigi Căciuleanu – OmulDans” – autor Ludmila Patlanjoglu.

„Dansul (core-) şi scrisul sau desenul (-grafia) sunt plămădite la fel şi aparţin aceleiaşi substanţe. Aceleiaşi nevoi. Aceluiaşi dor. Scriu şi desenez de când mă ştiu. Mereu. Fără întrerupere. În toate limbile în care îmi este dat să gândesc. Pe orice suport mi-ar ieşi în cale: o filă de caiet, un şerveţel de restaurant, un ecran de computer,o cutie de chibrituri desfăcută în aşa fel ca să încapă pe ea cât mai multe…

Nu fac decât să trasez linii/idei atât pe hăul negru al spaţiului cât şi pe o foaie de hârtie. Este o sete de aceeaşi natură ca şi aceea de a dansa.

Textele mele ar mai avea o particularitate: le-am gândit anume, de la bun început, spre a fi rostite. Spuse. Cu voce tare. Iar cine să o facă mai „în cunoştinţă de cauză” decât propriul lor autor.

M-am hotărât deci să propun astăzi publicului o formulă inedită de  spectacol în care aş citi pe viu, în felul meu, câteva dintre aceste texte. Care sunt de fapt, de cele mai multe ori, subtexte pentru momentele de dans pe care poate chiar le-a văzut.

Astfel, spectatorului i se dă posibiltatea nu numai să intre în lumea poetului ci şi în cea intimă, secretă, a coregrafului. Aceea a făcătorului de dans. (Gigi Căciuleanu)

Miercuri, 7 noiembrie, ora 18.30                                                               sala Teatrului Toma Caragiu

Teatrul „Eugene Ionesco” Chișinău

Arta conviețuirii

de Yasmina Reza

traducerea/adaptarea: Elvira Rimbu

regia artistică: Petru Vutcărău

scenografia și costumele: Tatiana Popescu

distribuţia: Alina Țurcanu, Gheorghe Pietraru, Natalia Prodan,  Anatol Guzic

,,Arta convieţuirii” este un spectacol montat după piesa ,,Zeul carnagiului” a scriitoarei Yasmina Reza. Subiectul central este frustrarea vieţii de cuplu. Totul începe în salonul familiei Vallon, unde soseşte cuplul Reille, al căror băiat l-a lovit cu un băț peste față pe Bruno Vallon, lăsându-l fără doi dinți. Începutul conversaţiei dintre părinţi este diplomatic, civilizat, în încercarea de a păstra bunele maniere și respectul reciproc. Treptat însă, totul degenerează într-o confruntare agresivă în urma căreia ies la suprafaţă toate nemulţumirile vieţii de cuplu.  Spectacolul este o comedie care vă va face să ieşiţi din rutina cotidiană și să revizuiți toate problemele ce țin de arta conviețuirii.

durata spectacolului: 1 h 55 min.

Vârsta recomandată: peste 18 ani

Miercuri, 7 noiembrie, ora 20.30                                                   sala Filarmonicii „Paul Constantinescu”

Back to Swing – Concert Marius Mihalache Band

Cu: Marius Mihalache (țambal), Arabela Nicolau (voce), Lorin Mihalache (percuție), Nicu Baran (contrabas)

durata spectacolului: 1h 20min

Marius Mihalache vă invită la concertul „Back to Swing” care înseamnă întoarcerea la anii `20-`40, la perioada bunei dispoziții, întoarcerea la petrecerile lui Gatsby, a swing-ului plin de viață, a pantofilor rupți pe ringul de dans și a ținutelor purtate cu stil.

Cea mai importantă particularitate a acestui proiect este introducerea țambalului în soundul jazzului.

O poveste a țambalului în jazzul modern, o aromă a swingului de altă dată, cu inflexiuni din muzica românească. Piese celebre ale zilelor noastre (Megan Trainor, Lady Gaga,) sunt trecute prin filtrul anilor 1920.

Joi, 8 noiembrie, ora 18.30                                                                              sala Teatrului Toma Caragiu

Teatrul Nottara, București

Totul e relativ

de Alan Ayckbourn

regia artistică: Felix Alexa

traducerea/adaptarea: Irina Velcescu

scenografia: Andrada Chiriac

muzica: Alexei Țurcan

distribuţia: Raluca Gheorghiu, Gabriel Răuţă, Constantin Cotimanis, Catrinel Dumitrescu

durata spectacolului: 2h.

Greg și Ginny sunt tineri, se iubesc și sunt pe punctul de a se căsători. Numai că Ginny ține ascunse de Greg câteva detalii despre viața ei, care ar putea arunca în aer liniștea viitorului cuplu. Acesta este și momentul când în poveste intervin Philip și Sheila, un cuplu mai în vârstă, cu nelămurite – încă – și, tocmai de aceea, amuzante legături cu tinerele personaje. Încurcături de situație, de limbaj și de intenții sunt presărate de-a lungul piesei, sporind tensiunea și desfătarea spectatorului. Iar la sfârșit câteva întrebări ne rămân agățate în minte: este dragostea sinceră, cât suntem dispuși să mințim într-un cuplu, cât este adevăr și cât este amăgire într-o iubire?

Joi, 8 noiembrie, ora 19.00                                                                                                  showroom BMW

Teatrul „George Ciprian”, Buzău

Angajare de clovn

autor: Matei Vișniec

regia artistică: Daniel Bucur

scenografia și costumele: Carmen Paiu, Valeriu Mladin

distribuţia:  Magda Catone, Gavril Pătru, Paul Chiribuță

durata spectacolului: 1h 30min.

Trei clovni, parteneri din tinereţe, se regăsesc într-o sală de aşteptare pentru o audiţie. Sunt bătrâni, depăşiţi şi în aşteptarea disperată a cuiva care să-i angajeze.

După bucuria revederii, intervine angoasa competiţiei. Nicollo, Filippo şi Peppino se luptă pentru o slujbă incertă. Fiecare, convins de talentul său artistic, încearcă să se impună în faţa celorlalţi.

Toate armele sunt folosite de către cei trei clovni la pensie: intimidarea, ipocrizia, trădarea, răutatea, batjocura, violenţa. Ei sunt, pe rând, victime sau atacatori într-o lume absurdă, fără ieşire, cu accente beckettiene: absurditatea situaţiei, dar şi a limbajului, naşte situaţii comice, în înlănţuiri nesfârşite.

(Daniel Bucur, regizor)

Joi, 8 noiembrie, ora 20.30                                                                sala Teatrului de Animație Imaginario

Fi-Solo Company, Franța

Olé ! – One Woman Show performance, cu Elodie Hatton

regia artistică: Catherine Espinasse

durata spectacolului: 1h.

Într-o gară, un clovn asteaptă trenul, entuziasmat la gândul călătoriei mult visate. Trenurile trec însă unul după altul, iar el nu reușește să se urce în niciunul.

În fundul scenei, un sac uitat. Clovnul se întreabă, se apropie, este bănuitor, își închipuie… și, în cele din urmă, îl deschide. Nu fără mirare, scoate din sac întreg arsenalul unei dansatoare de flamenco. Fiecare obiect găsit îi va permite clovnului nostru să își scoată la iveala neîndemanarea, naivitatea și lumea sa imaginară.

Acum începe o altă călătorie, o călătorie burlescă, spre descoperirea universului misterios și atotputernic al dansului Flamenco. Olé! un strigăt sfidător, (aproape) singurul cuvânt pe care îțl va pronunța acest clovn cu o imaginație fără limite.

Vineri, 9 noiembrie, ora 17.00                                                        sala Teatrului  de Animație Imaginario

North of Impact Theatre Company, Macedonia

The Forest of My Tree

autor:  Sasho Dimoski

regia artistic și scenografia: Aleksandar Ivanovski

distribuția: Vasil Zafirchev, Sashko Kostov

durata spectacolului: 45 min.

„The Forest of My Tree” este un șuvoi de cuvinte și de mușchi pulsând, care deschid o nouă viziune asupra unei lumi fără de liniște. Este o odisee, pe timpul nopții, prin pântecele unei păduri muribunde, spusă de un om care încearcă să găsească un sens al vieții lui și al statutului său de străin. Cu plămânii umpluți de aer epic, printr-o caracterizare polifonică, personajul fără nume ne confruntă cu propriile noastre frici, dar mai ales cu cea față de ceilalți, așa numitul „nihilism politic al sfârșitului de secol XX, acela al cuvântului dincolo de dublul său sens extrapolat la istoria colectivă și poveștile individuale. Poate aceasta viziune metaforică a celuilalt să ne determine să ne privim propria imagine?

Vârsta recomandată: peste 16 ani

Vineri, 9 noiembrie, ora 18.30                                                                        sala Teatrului „Toma Caragiu”

Teatrul de Comedie, București

Shylock

de Gareth Armstrong

traducerea: Marian Popescu

regia artistică: Horațiu Mălăele

scenografia: Iuliana Vîlsan

distribuţia: Horatiu Malaele, George Mihăiță, Mirela Zeța, Bogdan Mălăele, Anghel Damian, Lucian Ionescu, Ruxandra Grecu, Vlad Bîrzanu

Măști: Stelian Dobra, Cătălin Cajvan, Marius Oprea, Mario Rusescu, Valeriu Alecsandru, Alexandru Bîrsan, Gabriel Cristea, Alexandru Mardare

Vocea Ducelui: Constantin Codrescu

durata spectacolului: 1h 10min.

Shylock  prezintă  un  tablou  tragic cu  accente  comice, abordând  un  conflict  vechi de aproape două mii de ani: creștin contra evreu, dar raportat la problemele lumii contemporane, oferindu-i  astfel accesibilitate și dinamism. Mesajul spectacolului  are o forță moralizatoare care străbate timpurile, aceea că oamenii  au dreptul de a fi tratați egal indiferent  de rasă, limbă sau religie.

Personaj emblematic al literaturii universale, Shylock adună la un loc câteva secole de istorie a unor stereotipii care compun așa-numitul portret imaginar al evreului  pe de o parte și viziunea umanistă a lui Shakespeare, pe de altă parte. El, înainte de a fi evreu, este o ființă umană. Un om cu un dublu parcurs istoric: unul personal și un altul care reflectă întreaga comunitate de evrei hăituiți de câteva veacuri.

Vârsta recomandată: peste 14 ani

Vineri, 9 noiembrie, ora 20.00                                                                                       showroom BMW

Teatrul  Metropolis, București

Dumnezeul de a doua zi

autor : Mimi Brănescu

regia artistică: Claudiu Goga

scenografia: Ştefan Caragiu

pictura: Elena Ilaș

distribuția: Vlad Zamfirescu, Mirela Oprișor

durata spectacolului: 1h 30min.

„Dumnezeul de a doua zi” este un text scris sub forma unei succesiuni de monoloage, fiecare dintre ele nefiind altceva decât o fotogramă/fotografie a unui caracter, a unei stări sufletești, sau a unui moment de viață, iar soluția folosită pentru developarea acestor fotograme/fotografii este un amestec seducător de ironie și autoironie. Rezultatul: un text comic și dramatic în același timp, poetic și violent deopotrivă. Violent prin simplitatea și exactitatea cu care pune diagnosticul, fără să judece și fără să condamne.
Textul poate fi citit în mai multe feluri: ca o poveste de dragoste romantică sau ca trei povești de dragoste; ca drama unui cuplu sau ca dramele a trei cupluri; ca o satiră la adresa societății românești de azi sau ca o invitație la o meditație asupra sensului dimineților de a doua zi (pentru că, nu-i așa, orice s-ar întâmpla există întotdeauna o nouă bună dimineață).
(Claudiu Goga, regizor)

Vârsta recomandată: peste 16 ani

 

Vineri, 9 noiembrie, ora 21:00                                                                Berăria Curtea Berarilor

Zaraza – concert Aurelian Temișan

Cu: Aurelian Temisan (voce), Vlad Popescu (baterie)

Invitați: Marin Alexandru (contrabas), Albert Tajti (pian)

Prezintă: Cristi Marica

durata spectacolului: 1h 20min

O evocare jazzy, în stil be-bop, a muzicii ușoare românești, cu ocazia Centenarului ”Marii Uniri”.

Proiectul conține o serie de melodii, extrase, cu preponderență, din perioada interbelică. Proiectul poate fi considerat și ca o acțiune cu tentă pedagogică, căci setul de melodii va cuprinde, special pentru public, o parte dintre cele mai frumoase piese autohtone, care stau la baza arhitecturii muzicii pop românești.

Va fi nu numai un demers cultural coerent, ci și o inițiere foarte concetrată a publicului în lumea urbană interbelică, atunci când Bucureștiul se indentifică perfect cu denumirea de „Micul Paris”. Extrase din turațiile vinilului de altădată, teme clasice semnate Ion Vasilescu sau cele cântate de Jean Moscopol, Cristian Vasile, vor fi transformate spontan de protagoniști în tonul actual al jazzului de secol XXI. Nu vor fi uitate nici salgărele importante din perioada postbelică, menite să contureze un soi de fotografie sonoră generală a muzicii ușoare românești a secolului trecut.

Sâmbătă, 10 noiembrie, ora 16.00        

Duminică, 11 noiembrie, ora 16.00                                                                    

NUC Teatre Company, Spania

Aigua

regia: Biel Jorda

scenografia: De Ferro

costume: Sara Recatala

muzica: Juanjo Ballester

coregrafia: Alba Blanco, Sara Gil

cu: Alba Blanco, Sara Gil, Xavi Castello

durata spectacolului: 45 min.

Poezie vizuală despre solidaritate, mediu și prietenie. Un act de reflecție de la 10 metri înălțime, pe catalige, cu dans aerian și acrobație. O metaforă despre trecerea noastră pe această planetă.

Într-un un univers distopic, ce ar putea fi chiar cel în care trăim, două suflete rătăcite îl întâlnesc pe paznicul apei. Acesta, o făptura neîndemanatică și dizgrațioasă, va trebui să își deschidă inima pentru a recâștiga dansul și zâmbetul. Cele două personaje, impertinente și fără simțul moralității, vor trebui să învețe blândețea.

În această poveste, totul se mișcă, flutură, se leagănă, ca un vapor; totul este fluid, precum apa. Un teatru subtil, care ne va învăța să avem grijă de noi și de mediu, astfel încât să putem trăi în armonie.

Sâmbătă, 10 noiembrie, ora 17.00                                                 sala Teatrului de Animație Imaginario

Godot Café Teatru

Fata din Curcubeu

autor: Lia Bugnar

regia artistică: Lia Bugnar

distribuţia: Ilona Brezoianu

durata spectacolului: 1h 20min.

Un one woman show. O femeie a străzii își spune povestea celor care trec pe lânga ea fără să o asculte. „Curcubeu” este un cinematograf  în care această femeie își duce clienții, fiind prea săracă pentru a închiria o camera la hotel.  Povestea vieții ei, pe care pare să o spună iar și iar, deși nimeni nu are răgazul să o asculte, este surprinzătoare și plină de referințe cinematografice dobândite involuntar în timp ce practica cea mai veche meserie din lume, întreruptă pe alocuri de cântece pe care tot ea le cântă. Calitatea spectacolului stă în simplitate, frumusețea poveștilor și capacitatea actriței de a trece cu ușurință de la comedie la dramă și înapoi, într-un du-te vino emoțional absolut catharsizant pentru spectator.

Vârsta recomandată: peste 16 ani

Sâmbătă, 10 noiembrie, ora 21.00                                                              sala Teatrului Toma Caragiu

Teatrul Odeon, București

Gardenia

autor: Elzbieta Chowaniec

traducerea : Luiza Săvescu

regia artistică : Zoltan Balazs

scenografia și costumele: Constantin Ciubotariu (decor), Andrada Chiriac (costume)

distribuția : Antoaneta Zaharia (Femeia I), Paula Niculiță (Femeia II), Simona Popescu (Femeia III),

Mădălina Ciotea (Femeia)

durata spectacolului : 1h 15min

Gardenia surprinde patru generații de femei din aceeași familie, care se confruntă cu tiparele comportamentale, constrângerile și moștenirea genetică. Toate își spun povestea la aceeași vârstă, 33 de ani, și trec prin frământările istoriei începând cu al doilea război mondial și până în prezent. Circumstanțele vremii le condiționează în parte destinul, dar cea care le influențează direct, ar spune ele, este mama. În ce măsură se întâmplă acest lucru, vă lăsăm să descoperiți singuri, într-un spectacol care propune o viziune regizorală surprinzătoare, care îmbină teatrul cu ariile de operă.

Sâmbătă, 10 noiembrie, ora 18.30                                                         Casa de Cultură a Sindicatelor

Teatrul Toma Caragiu Ploiești

Zaraza

scenariul original: Daniel Chirilă

regia: Răzvan Mazilu

scenografia: Ioana Popescu (decor), Răzvan Mazilu (costume)

producție muzicală: Alexei Țurcan

coregrafia: Răzvan Mazilu

light design: Alin Popa

asistent regie: Robert Oprea

asistent coregrafie: Raluca Zețu

pregătire muzicală: Viorel Gavrilă și Ion Radu Burlan

durata spectacolului: 2h 15min.

foto: Andrei Runcanu

Distribuția: George Liviu Frîncu, Dana Vulc, Andrei Radu, Karl Baker, Ion Radu Burlan, Manuela Alionte Frîncu, Cosmin Șofron, Nico, Daniela Răduică, Marius Bălăn, Romeo Zaharia, George Capanu, Robert Oprea, Mihaela Duțu, Rodica Alexandru, Petty Mușa, Robert Anton și copilul Alexandru Vasilescu (Băiatul cu ziare)

Baletul Majestic, soliști balet: Loredana Bădică și Răzvan Hanganu

acompaniament pian live: Ciprian Corniță

„E foarte important să credem că există mister în lume, metafizică, poate că viața e vis și visele noastre comune, ale oamenilor, se nasc tocmai din aceasta evaziune necesară, din această fugă de cotidian.

Zaraza e povestea de care avem nevoie, face parte organic din noi, din spiritul nostru, din visele românilor, deci mi s-a părut cu atât mai important să o redăm spectatorilor, orașului, acum – într-o epocă în care se iubește prea puțin, niciodată total, până la capăt.” (Răzvan Mazilu-regizor)

Vârsta recomandată: 12 ani

Sâmbătă, 10 noiembrie, ora 21.30                                                                        Berăria Curtea Berarilor

9 piese de teatru remixate – spectacol concert Alex Ștefănescu

Cu: Alex Ștefănescu

durata: 1h

9 piese de teatru faimoase, repovestite, cântate și parodiate pe muzică de actorul Alex Ștefănescu, în duet cu chitara lui. Intră în lumea marilor creații dramatice cum ar fi Romeo și Julieta, Hamlet, O scrisoare pierdută și altele, într-un fel neașteptat și original.

E ca un ghid teatral atât pentru inițiați, cât și pentru profani, pe o paletă muzicală largă, colorat de râsete și energie bună de luat la pachet.

Duminică, 11 noiembrie, ora 18.00                                               sala Teatrului de Animație Imaginario                    

UnTeatru

Pescărușul

autor:  A.P. Cehov

adaptare după o traducere liberă de: Mașa Dinescu și Andrei Șerban

regia artistică: Andrei Șerban

regizor secund: Sânziana Stoican

asistenți regie – Cosmin Purice, Florin Liță

costume Arkadina: Doina Levintza

lumini și sunet: Dragoș Mărgineanu, Paul Drăguș

coordonator proiect: Irina Radu

distribuția: Ionuț Vișan, Mădălina Anea, Constantin Cojocaru, Florina Gleznea, Vitalie Bichir, Alina Rotaru, Anghel Damian, Gelu Nițu, Mihaela Trofimov, Richard Bovnoczki

durata: 2h 30min.

„Am primit bucuros invitația de a lucra la unteatru. Am regăsit atmosfera anilor mei de tinerețe de la La Mama din New York, același spirit prietenos și liber, o comunitate de artiști care, fără niciun considerent material, sunt animați de pasiunea de a face teatru altfel, de a descoperi “forme noi”. Și ideea acestor forme noi m-a dus direct la Treplev și la „Pescarușul”, o piesă care m-a urmărit toată viața și pe care nu am înteles-o pe deplin, deși am montat-o în limbi diferite pe trei continente, de fiecare dată altfel. Sper ca această versiune să fie ultima și, deși nu vom putea dezlega misterul care face ca o poveste ce sfârșește în moarte violentă să fie catalogată de Cehov drept „comedie”, am încredere că împreună vom (re)descoperi paradoxul că în teatru singura permanență e starea de schimbare continuă. Dacă acceptăm că nicio concluzie nu e defintivă, putem porni în căutare.” (Andrei Șerban – regizor)

Duminică, 11 noiembrie, ora 20.30                                                                 sala Teatrului Toma Caragiu   

Teatrul ACT                

Stage Dogs

autor: Florin Piersic Jr., Inspirat de A Life in the Theatre de David Mamet

regia artistică: Florin Piersic Jr.

scenografia și costumele: Irina Voinea

ilustratia muzicala: Florin Piersic Jr.

distribuția: Marcel Iureș, Florin Piersic Jr.

durata: 1h 45min.

Doi actori de teatru. Două generații între care se cască o prăpastie.

Povestea urmărește comunicarea dintre ei, îndeosebi în culise și la cabină. Teatrul, univers magic pentru spectatorii fideli, se dovedește a fi o lume prea concretă, uneori. O lume guvernată de invidie, răutate, orgolii, meschinării. Încetul cu încetul, în spatele scenei, prietenia sau colegialitatea ajung să fie doar niște vorbe goale. Iar conflictul dintre cei doi protagoniști crește până la paroxism. (Florin Piersic Jr., regizor).

Load More Related Articles
Load More By Redactia
Load More In Cultură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Check Also

Nichita Stănescu in fata morții: ” Mi-e o sete salbatică”

Pe 12 decembrie, orașul București părea încremenit, așteptând o întâmplare care să rămână …