SportPista de trap a Hipodromului Ploiești a fost omologată By RedactiaPosted on 14/10/201610 min read0 0 588 Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Reddit Share on Pinterest Share on Linkedin Share on Tumblr Pista de trap a Hipodromului Ploiești, a fost omologată, vineri, de o comisie formată din reprezentanți ai CSM Ploiești, ai Agenției Naționale de Zootehnie, ai crescătorilor de cai atât de stat, cât și din mediul privat, precum și ai constructorului, potrivit site-ului oficial al clubului.După ce s-au făcut măsurătorile de rigoare și s-a verificat calitatea pistei, comisia a stabilit că „pista îndeplinește condițiile dimensionale de desfășurare a curselor de trap în parametri optimi, urmând a fi marcate linia de sosire, poziționați stâlpii de plecare și stâlpii de distanță.”După ce vor fi îndeplinite și aceste din urmă condiții, se va putea considera că pista Hipodromului Ploiești este omologată pentru desfășurarea curselor.Hipodromul Ploiești a fost modernizat și extins în cadrul unui proiect început cu fonduri europene a cărui valoare totală a fost de peste 13 milioane de euro, iar la începutul lunii primarul Ploieștiului, Adrian Dobre, afirma că nu pista poate fi omologată, pentru că în România nu există instituții specializate în acest sens.Hipodromul din Ploieşti are o suprafaţă de peste 20 de hectare, fiind situat la intrarea în Ploieşti dinspre Bucureşti, la 60 de kilometri de Capitală.Scurt istoricIstoria curselor de trap are rădăcini adânci, în acest moment Hipodromul Ploiești fiind singurul din România unde se aleargă în mod regulat.1922: este construit Hipodromul din București, baza hipică dedicată curselor de trap.1924: este organizat primul Derbi de Trap al României. Cursa este cea mai importantă competiție de cai, care desemnează cel mai bun trăpaș național în vârstă de 4 ani. Evenimentul a fost organizat anual, nefiind întrerupt nici măcar de Al Doilea Război Mondial.martie 1960: Hipodromul de Trap din București este demolat din ordinul lui Gheorghe Gheorghiu Dej. Prima bază hipică din România a fost o copie fidelă a celebrului “Longchamps” din Franța. Pe locul hipodromului, a fost ridicată “Expoziția României” (actualul Romexpo). Întreaga activitate hipică se mută pe Hipodromul din Ploiești.1961: este organizat primul Derbi de Trap pe Hipodromul din Ploiești, după mutarea de la București.aprilie 2004: municipalitatea, în administrația căreia se află baza hipică, decide privatizarea Hipodromului din Ploiești, licitația fiind câștigată de firma italiană Ippodromi &Citta.mai 2006: întreaga activitate hipică de pe Hipodromul din Ploiești este sistată, după ce firma italiană Ippodromi &Citta nu a respectat diverși termeni contractuali.septembrie 2007: este înregistrată prima acțiune în instanță la Tribunalul Prahova, acțiune prin care municipalitatea solicită daune materiale societății Ippodromi & Citta pentru întârzierea lucrărilor de investiții.decembrie 2009: Curtea de Apel Ploiești decide ca Hipodromul din Ploiești să revină în administrarea Primăriei Ploiești, după ce Ippodromi & Citta nu și-a respectat obligațiile contractuale.septembrie 2010: competițiile hipice se reiau pe Hipodromul din Ploiești, după o pauză de 4 ani.Privatizare nereușităCând s-a desfiinţat, după 2000, Societatea Naţională „Cai de Rasă“, din care făcea parte şi hipodromul de la Ploieşti, a trecut în administrarea Consiliului Local Ploieşti, care s-a gândit să-l scoată la licitaţie. În august 2005 este concesionat societăţii italiane Ippodromi&Citta pentru 49 de ani. Această firmă italiană, specializată în domeniul hipic, s-a angajat printr-un contract să facă până în anul 2009 investiţii de peste 4,5 milioane de euro.Italienii își propuseseră: realizarea unui nou circuit de curse, a unei piste concentrice, a unor parcări şi a unor spaţii special amenajate pentru organizarea de pariuri.Dacă înainte de ’89 veneau mii de oameni să vadă cursele de trap de la Ploiești, în primii zece ani de la Revoluție lucrurile nu se schimbaseră mult, sigur interesul nu mai era același, dar nici nu anunțau jalea ce urma să vină.La momentul privatizării, hipodromul din Ploieşti avea peste 160 de trăpaşi, care aparţineau crescătorilor particulari de la hergheliile Ruşeţu şi Dor Mărunt şi de ei se ocupau peste 60 de salariaţi. Numai că societatea italiană nu și-a respectat angajamentele și a intrat într-un litigiu cu municipalitatea Ploiești. După mai bine de doi ani de procese Hipodromul din Ploiești ajunge în paragină și într-un stadiu avansat de degradare a stabilimentelor. Abia de la aproximativ un an de la decizia Curții de Apel Ploiești care hotăra că Hipodromul din Ploiești să revină în administrarea Primăriei Ploiești, are loc prima cursă hipică după mai bine de 4 ani de pauză.Trăpaşii de altădatăRomânia se află pe locul al cincilea în lume la numărul de cabaline (în jur de 900,000 exemplare). Dintre cei aproape 10.000 de cai de rasă, partea cea mai însemnată aparține statului, restul unor proprietari particulari. Şi, deşi la noi hipismul e pe cale de dispariție, proprietarii din alte state vin și se aprovizionează cu cai de rasă de la noi, cu care, poate nu vă vine să credeți, organizează curse…Pursânge Englez, Pursânge Arab, Lipiţan, Trăpaş, Huţul sunt doar câteva dintre rasele de la noi. Şi când te gândeşti că, pe când la noi se organiza primul derbi de trap, în 1924, alte ţări nici nu auziseră de aşa ceva!
Șoferii vor putea plăti rovinieta în termen de 24 de ore: un nou proiect de lege avizat de Comisia de Transport