Acasa Front Mult hulitul giratoriu suspendat de pa raza Blejoi se dovedeste a fi un proiect mult mai fiabil față de giratoriile terestre construite ulterior pe DN1

Mult hulitul giratoriu suspendat de pa raza Blejoi se dovedeste a fi un proiect mult mai fiabil față de giratoriile terestre construite ulterior pe DN1

5 min read
0
0
606

Primul sens giratoriu suspendat din România a fost inaugurat în mai 2016, în judeţul Prahova. Giratoriul se află pe DJ102, la ieşirea din Ploieşti către Păuleşti – Braşov, peste DN1B, o intersecţie în care se produceau frecvent accidente de circulaţie. Lucrările la sensul giratoriu suspendat, care are o arhitectură unică în România, au început în 2013. Valoarea totală finală a proiectului finanţat din fonduri europene a fost de 55,09 milioane lei (aproximativ 13 milioane euro).

Deși încă este un proiect controversat de care s-a legat numele fostului președinte al Consiliului Județean Prahova Mircea Cosma, acesta lucrare unica la acea vreme in România pare sa rămână una emblematică pentru zona Prahova.

Vrem nu vrem un sens giratoriu suspendat reprezintă o soluție mai buna față de un pasaj construit peste o intersectie, unde ai posibilitatea să mergi doar înainte. Se dovedeste a fi mult mai dinamic în comparație cu un giratoriu clasic care te obligă sa oprești atunci când ajungi în zona și asta pentru a acorda prioritate, creându-se astfel ambuteiaje atunci când traficul este aglomerat.

Părerile au fost împărțite! Unii au spus ca în ar fi trebui construit un giratoriu simplu dar realitatea ne-a aratat ca traficul suprateran a decongestionat acel nod rutier, însă putem observa că problemele cu traficul pe DN 1B sunt tot spre Blejoi datorita , ce sa vezi, giratoriului terestru din dreptul benzinăriei Rompetrol.

Foto: Peste intersectie se circulă lejer însă spre Blejoi trafic îngreunat datorita giratoriului terestru

 

Sa nu uitam ca mai nou a fost construit pe DN1A , centura Ploiesti, un alt giratoriu terestru pentru a facilita intrarea în oraș a celor care vin dinspre Câmpina, insa rezultatul a dus la congestionarea traficului în acest punct, spre nemulțumirea si indignarea totală a conducătorilor auto care au blamat și reclamat aceasta lucrare.

Foto: Titluri din presă ( auto-bild.ro)

Un alt giratoriu terestru se afla poziționat tot pe DN1 la întrarea în satul Strejnic unde deasemenea se produc ambuteiaje. Sa nu uitam deasemenea și de giratoriul din Barcanesti unde pe week-end se formează blocaje mari. Un giratoriu amplasat pe DN-uri nu face decât sa sugrume fluiditatea unei asemenea artere pentru că vrei nu vrei trebuie sa oprești sa acorzi prioritate. O soluție ” aeriana”  ar fi rezolvat fără doar și poate aceasta problema.

Foto: Giratoriul Barcanesti nu poate prelua traficul rutier. Nu s-ar fi întâmplat asta cu un giratoriu suspendat.

 

Concluzia

Concluzia acestui articol este ca hulit sau iubit acest giratoriu este un proiect benefic pentru cei care traversează cunoscuta intersectie indiferent de cine sau cum l-a construit.

 

Load More Related Articles
Load More By Redactie
Load More In Front

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Check Also

Vlad Cristian Timiș, fiul patronului Cris-Tim, cel mai mare producător de mezeluri din România, arestat pentru trafic cu cocaina

Vlad-Cristian Timiș, fiul patronului Cris-Tim, cel mai mare producător de mezeluri din Rom…