SocialLa şomaj se pot depune documente și în format electronic By RedactiaPosted on 13/10/20163 min read0 0 403 Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Reddit Share on Pinterest Share on Linkedin Share on Tumblr Agențiile județene de ocupare a forței de muncă (AJOFM) au posibilitatea să accepte, de la cetățenii care merg să se înscrie la șomaj, și adeverințele de venit în formă electronică, eliberate de organele ANAF. AJOFM-urile pot să obțină și în format electronic informațiile cu privire la veniturile persoanelor din cuprinsul adeverințelor de venit eliberate de Fisc, în baza unui protocol încheiat între Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă și ANAF, potrivit unui comunicat de presă al guvernului.Executivul a modificat, în ședința de ieri, normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor de șomaj, în continuarea acțiunilor de debirocratizare a instituțiilor, acțiuni începute în urmă cu circa două luni.Documentele prezentate în copie la ghișeele AJOFM pot fi confruntate cu originalul chiar de către funcționarul de la ghișeu. Această modificare în normele metodologice survine după ce recent guvernul a stabilit că trebuie să dispară copia legalizată la notar, în sensul că instituțiile publice nu mai pot solicita astfel de legalizări de copii ale actelor.De acum înainte, cetățenii au posibilitatea transmiterii prin fax, e-mail sau poștă a unor documente sau cereri necesare în vederea stabilirii și acordării drepturilor de șomaj și a altor drepturi ce rezultă din Legea 76/2002.De asemenea, în domeniul sănătății și securității în muncă (SSM), guvernul a decis ca instruirea minimă a angajaților să fie de o oră, față de o durată de opt ore, cât era până acum. Durata instruirii în domeniul sănătății și securității în muncă se va stabili de fiecare angajator, în funcție de specificul activității unității.
Șoferii vor putea plăti rovinieta în termen de 24 de ore: un nou proiect de lege avizat de Comisia de Transport