Acasa Economic In urma solidaritatii cu spiritul Pro Ucraina companiile si-au generat au pierderi imense

In urma solidaritatii cu spiritul Pro Ucraina companiile si-au generat au pierderi imense

5 min read
0
0
253

Fie că sunt constrânși de sancțiuni, sub presiunea provocărilor logistice, fie că denunță conflictul sau își protejează imaginea: anunțurile se înmulțesc de la multinaționale care pleacă sau își suspendă activitatea în Rusia, însă realitatea este ca aceste mișcări aduc defapt pierderi mari companiilor și mai puțin Rusiei

În contextul războiului din Ucraina, 2.754 de sancțiuni erau deja în vigoare împotriva Rusiei înainte de 22 februarie. Alte 2.778 de sancțiuni fiind impuse în zilele următoare invaziei, ducând totalul la 5.532 – depășind cele 3.616 de sancțiuni ale Iranului.

In afara sancțiuniunilor care prevad excluderea a 7 bănci rusești importante din sistemul de plăți SWIFT, închiderea spațiului aerian pentru avioanele rusești, înghețarea activelor unor politicieni și oligarhi, sunt și ” sancțiunile” ce provin din retragerea firmelor ce activau în Rusia. Cuvântul potrivit este ” ce făceau profit” în Rusia.

Cele mai cunoscute companii care si-au anuntat retragerea sunt Coca-Cola si MC.Donald’s, Pepsi încă nu a luat o decizie majora în acest sens.

PepsiCo a fost supusă presiunilor internaţionale şi chiar unor acţiuni de boicot pentru a se retrage din Rusia, în contextul sancţiunilor masive aplicate de Occident însă PepsiCo nu poate renunta usor la investitiile facute in Rusia si rezista presiunilor luând decizia deocamdată doar la limitarea vânzărilor pe piaţa rusă.

Ca oricare dintre societatile comerciale capitaliste și aceste branduri au fost create strict pentru a genara profit. Bineînțeles că retragerea de pe o piață ca Rusia unde sunt aproximativ 144 de milioane de consumatori nu e o mișcare benefica pentru aceste mărci.

De exemplu compania Coca-Coca-Cola la sfarsitul anilor 1980, cand si-a facut intrarea pe piata din Rusia, doar pana in 2014, imbuteliatorul american de bauturi racoritoare a investit 1,8 miliarde dolari, informeaza RIA Novosti.

Compania si-a dorit sa desfasoare o politica agresiva de investitii in Rusia deoarece a avut o baza financiara sanatoasa in Statele Unite, a declarat Zoran Vucinic (Chief Operating Officer, SUA Bottler Delivered Brands, pentru Coca-Cola America de Nord)

De la inceput, însă,  tensiunile geopolitice dintre Rusia şi Ucraina au afectat vânzările Coca-Cola din aceste state. Încă din 2014 s-a înregistrat un declin al volumului vânzărilor în Rusia şi o continuare a nivelului mai slab al vânzărilor în Ucraina şi România’, se arată în comunicatul Coca-Cola HBC.

Mai mult, escaladarea situaţiei geopolitice în Rusia şi Ucraina afectează cheltuielile de consum în regiune’, se arată o declarație a companiei. Rusia este însă cea mai mare piaţă a Coca-Cola HBC în funcţie de volumul vânzărilor.

În acest context trebuie sa înțelegem ca în afara mișcării de imagine pierderile sunt uriașe pentru Coca-Cola si nu sunt neapărat chinuitoare pentru Rusi.

Brandurile occidentale sunt acum prinse în situația ingrata de a alege intre profit și imagine. Decizie grea pentru un capitalist.

 

Load More Related Articles
Load More By Redactie
Load More In Economic

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

În data de 2 octombrie se ard facturile la Universitate

„Dacă factura ta la energie sau gaz a explodat atunci vino cu ea la Universitate pe …