Front PoliticăCandidat ignorat în primul tur, acum „sfâșiat ” de televiziuni: Georgescu refuză să plătească pentru atenție By RedactiePosted on 27/11/20244 min read0 0 109 Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Reddit Share on Pinterest Share on Linkedin Share on Tumblr Agitație mare în redacțiile televiziunilor din România după ce candidatul Georgescu, ajuns în turul doi al alegerilor prezidențiale, a anunțat că nu va aloca bani pentru publicitate pe micile ecrane. Situația este cu atât mai surprinzătoare, cu cât, în primul tur, același candidat fusese complet ignorat – televiziunile nu l-au invitat la dezbateri, nu l-au contactat pentru interviuri și, în esență, nu i-au acordat nicio șansă de vizibilitate.Acum, când Georgescu refuză să finanțeze direct posturile TV, jurnaliștii au început o adevărată ofensivă, reproșându-i că „nu răspunde la întrebări” și că evită presa. Totuși, multe voci observă ironia situației: cum se explică interesul brusc al televiziunilor față de un candidat pe care l-au ignorat anterior?Refuzul lui Georgescu de a investi în publicitate electorală scoate la suprafață un aspect sensibil: cât de mult contează banii în prioritățile redacțiilor și cât de mult este influențată agenda jurnalistică de interese comerciale? Publicul observă tot mai des că atenția acordată anumitor candidați nu este întotdeauna direct proporțională cu relevanța lor politică, ci mai degrabă cu bugetele de campanie.În primul tur, Georgescu a fost tratat ca un outsider, neinvitat la dezbateri și necontactat pentru a-și expune punctele de vedere. Acum, televiziunile care l-au ignorat îi reproșează lipsa de comunicare, într-o răsturnare de situație care ridică întrebări serioase despre obiectivitatea presei.Candidatul Georgescu pare să mizeze pe o strategie diferită, preferând să-și ducă mesajul direct la oameni, fără intermediari care cer taxe substanțiale pentru vizibilitate. Rămâne de văzut dacă această abordare îi va consolida susținerea publicului sau dacă televiziunile, prin campaniile lor critice, îi vor afecta imaginea. Disperarea trusturilor media vine în urma esecul mașinăriei clasice de propaganda care practic a fost invinsa de alternativa on-line desi promovarea pe tv a fost extrem de costisitoare in comparatie cu cea de pe platformele de socializare.Panica deținătorilor de stații tv vine si din senzația ca pierd teren in piata media. Pierzi teren, pierzi bani! Asa se intampla când nu mai începi sa contezi.Cert este că această situație scoate la iveală relația complicată dintre mass-media și politicieni, una în care banii par să joace un rol decisiv. Întrebarea rămâne: cine pierde mai mult – televiziunile care nu primesc finanțare sau candidatul care refuză să plătească pentru atenție?